На живо: SpaceX изпраща вече употребяван кораб до МКС (стрийм)

Наука ОFFNews Последна промяна на 01 юни 2017 в 20:44 6993 1

След като компанията на Илън Мъск SpaceX успя преди два месеца да стартира за първи път рециклирана ракета, сега повторно ще бъде изпратен вече летял космически кораб.

Тази нощ от Космическия център Кенеди SpaceX ще стартира космическия кораб Dragon за снабдителна мисия до Международната космическа станция (МКС), която ще превози три тона товари провизии за екипажа и научна апаратура за изучаване на пулсари NICER.

Освен това ще бъде направен опит да бъде приземена първата степен на ракетата Falcon 9.

Изстрелването е насрочено за 5:55:53 EDT 1 юни (0:55 българско време 2 юни) от историческата площадка 39А на НАСА, което ще бъде 100-ния старт за площадката.

Може да го наблюдавате на живо по NASA TV и тук:

"Цялата тази идея за повторна употреба е нещо, което е много, много важно за цялата космическа индустрия", заяви ръководителят на програмата на НАСА за космическата станция Кърк Шайърмън (Kirk Shireman) на пресконференция в сряда.

Върху 70-метровата ракета Falcon 9 е поставен 16-метровата капсула Dragon, натоварена с провизии и консумативи за експерименти, която вече е посещавала Международната космическа станция през септември 2014 година.

SpaceX ремонтира кораба за старта тази вечер - поставен му е нов топлинен щит и парашути за повторното влизане в атмосферата в края на мисията. "Имаше толкова много проверки, че спестеното, ако има такова, е минимално", заяви Ханс Кьонигсман ( Hans Koenigsmann), вицепрезидент, отговарящ за надеждността на полетите на SpaceX.

По-голямата част от този кораб Dragon вече е бил в космоса, включително корпусът, тласкащите двигатели и резервоарите. Кьонигсман заяви пред репортери, че компанията предвижда космическите капсули, които ще се използват за товари до космическата станция, да летят евентуално три пъти.

Капсулите Dragon се разработват за транспорт на астронавти до космическата станция, което ще стане най-рано през следващата година, но е твърде рано да се каже дали те също ще бъдат рециклирани, обяснява Кьонигсман.

Мисията ще бъде 11-тият снабдителен полет за SpaceX до орбиталната станция.

На борда ще бъдат 40 мишки-астронавти за първо по рода си изследване на остеопорозата - в стремеж да се спре загубата на костна плътност, засягаща милиони хора на Земята, а също и астронавтите - като ще тества експериментално лекарство, наречено NELL-1.

ROSA е прототип на нов компактен соларен масив, които ще бъдат разположен в космическата станция, за да се проверят качествата му в орбита.

NICER е аастрономически комплект, който ще бъде монтиран външно, който включва таймер и спектрометър за наблюдаване на пулсари.

Dragon ще донесе до МКС и пет микросателита CubeSats. Сред тях са първите спътници за Бангладеш, Гана и Монголия.

PetarD

02.06 2017 в 01:21

"Върху 230-метровата ракета Falcon 9 е поставен 20-метровата капсула Dragon"
Тези стойности са във футове.