03 април 2020

Надпреварата за първия космически хотел среща сериозни предизвикателства

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 декември 2019 в 00:0413030
Снимка: Orion span

Докато няколко компании се надпреварват коя първа ще създаде хотел в космоса, става ясно колко много препятствия има по пътя на постигането на тази цел всъщност.

Законите, които регулират космическите обекти, строени от човек, са насочени основно върху оръжия и ракети, а не върху туристически обекти. Това означава, че компаниите, които искат да изпратят хотели в орбита, като Orion Span и Gateway Foundation, са възспирани от остарелите регулаторни рамки и логиситчните предизвикателства, които правят и без друго амбициозното начинание още по-сложно.

Един от основните проблеми е, че според закона компаниите трябва хотелите им да са признати в страната на компанията и нейното правителство носи отговорност за безопасността на хотела в космоса, обяснява Таня Масън-Зуан (Tanja Masson-Zwaan), експерт по космическо право от Университета Лайден.

"Не смятам, че ще има много страни, които да приемат да разрешат и да следят такъв тип дейност, докато не е супер безопасна", предполага експертът.

Дори и законовите проблеми да бъдат разрешени, не е ясно точно кой ще използва космическите хотели. Докато Orion Span настояват, че техният хотел, Aurora Station, ще бъде на достъпни цени, това обещание изглежда неразумно, имайки предвид големите финансови разходи за изпращане на хора и багаж в орбита. Въпреки това основателят на компанията Франк Бънджър (Frank Bunger) остава оптимистично настроен.

"Това днес ни звучи като лудост, защото още не е реалност," обяснява Бънджър. "Но такава е природата на тези неща, звучи лудо докато не стане нормално."

Източник: Futurism - THE RACE IS HEATING UP TO OPEN THE FIRST SPACE HOTEL