Най-големият космически телескоп е готов

Роса Виктория Муньос Димитрова Последна промяна на 05 ноември 2016 в 11:00 10237 0

Кредит NASA

След две дълги десетилетия от началото на изграждането му работата по космическия телескоп „Джеймс Уеб“ (James Webb Space Telescope – JWST) е завършена. Телескопът се съхранява в космическият център на НАСА- Goddard, предават от сайта astronomy.com

Телескопът носи името на Джеймс Е. Уеб (James E. Webb), човекът под чието управление НАСА изготвя своята космическа програма „Apollo” и изпраща човек на Луната.

Космическият телескоп „Джеймс Уеб“ се явява наследник на КТ„Хъбъл“ и първо ще трябва да премине през тестове, които да покажат дали ще издържи условията на дълбокия космос. Някои от тестовете включват вибрации, поставяне в среда с много ниска температура, тестове на шум и симулации на излитане от земята. След като тестовете приключат към телескопа ще бъде прикрепен неговият специален защитен екран, който ще го предпазва от слънчевите лъчи, след което ще бъде качен на космически апарат и подготвен за планово извеждане в Космоса през 2018 година.

При изграждането на JWST е бил използван нов материал, направен от 18 позлатени берилиеви сегмента, които могат да запазват своята форма при екстремни условия.

Астрономите ще използват телескопа, за да изучват Вселената използвайки едновременно червената и инфрачервената част на светлинния диапазон. Първото нещо, за което ще бъде използван телескопа е да изучи звездата Алфа Кентавър. Планирано е космическият телескоп „Джеймс Уеб“ да бъде изведен в космоса през октомври 2018 година, като ще отнеме 6 месеца преди да получим първите изображения от него.