15 декември 2019
  •  Говорят медиците

Нощ на Венера през инфрачервените очи на Акацуки

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 юли 2016 в 17:3221890
Снимка: ISAS, JAXA

Защо Венера е толкова различнa от Земята?

За да ни помогне да разберем, Япония стартира роботизирания космически кораб Акацуки, който влезе в орбита около Венера в края на миналата година, след непланирано петгодишно приключение във вътрешната част на Слънчевата система. Въпреки че Акацуки прехвърли първоначално планирания си живот, космическият кораб и неговите инструменти работят толкова добре, че много от неговата първоначална мисия ще бъде изпълнена.

В изображението по-горе, направено от Акацуки миналия месец, Венера е уловена в инфрачервена светлина, която показва изненадващи подробности от структурата на атмосферата на тъмната й половина. Вертикалната оранжева ивица, разделяща ден и нощ е толкова широка, защото много светлина е разсеяна от гъстата атмосфера на Венера. Апаратът Акацуки, известен още като Venus Climate Orbiter, има камери и инструменти, които ще изследват неизвестни свойства на планетата, като например дали има все още някакви активни вулкани, дали се появяват мълнии в гъстата атмосфера на планетата и защо скоростта на вятъра значително превишава скоростта на въртене на планетата.

Източник: APOD 12-ти юни 2016.