12 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Нова машина ще превръща отпадъците от МКС в 3D мастило

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 октомври 2019 в 12:5511550
Рециклиращата машина на компанията. Снимка: Made in space

Калифорнийската стартъп компания Made in Space създава специална машина за Международната космическа станция (МКС), която превръща пластмасовите отпадъци в мастило за 3D принтера на компанията, Additive Manufacturing Facility, който вече е на борда на станцията.

Според уебсайта на компанията, рециклиращата машина е предназначена да "улесни повторното използване на материали, за да разрешат нови проблеми, които се появяват на МКС или при бъдещи мисии за изследване на космоса". Машината може и да помогне "да се намали цената и теглото на товарите, изпращани от Земята".

Планирано е устройството да бъде изстреляно в орбита на 2 ноември на борда на кораба Cygnus на компанията Northrop Grumman.

Принтерът на Made in Space се използва на борда на МКС от 2016 г. насам за 3D принтиране на стотици инструменти и части, според компанията.

"Ресурсите и възможността за производство на място са изключително важни за изследването на космоса", съобщава в изявление главният инженер на компанията Майкъл Снайдър (Michael Snyder). "Изпробването и валидирането на възможностите за рециклиране на МКС са важна стъпка към развиването на устойчиви системи за производство, които ще ни позволят мисии дълбоко в нашата Слънчева система".

По-рано тази година от НАСА отпуснаха на компанията 73,7 милиона долара за създаването на комбиниран космически кораб с 3D принтер, който може сам да принтира роботизирани ръце за себе си. На кораба трябва да е възможно принтирането на греди с дължина почти 10 метра, които след това евентуално да поддържат соларни антени от двете му страни.

Източник: Futurism - NEW MACHINE ON ISS WILL TURN TRASH INTO “INK” FOR 3D PRINTERS