21 септември 2021

Нови пукнатини на Международната космическа станция

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 август 2021 в 11:04 38600
Първият компонент на МКС - модулът "Заря". Кредит: Flickr (CC BY-NC-ND 2.0)

Руски космонавти откриха пукнатини на модула "Заря" на Международната космическа станция (МКС) и са загрижени, че пукнатините могат да се разпространят с течение на времето, съобщи в понеделник (30 август) висш космически служител.

"На места на модула "Заря" са открити повърхностни пукнатини", разказва Владимир Соловьов, главен инженер на ракетно-космическата корпорация "Енергия", пред агенция РИА.

"Това е лошо и предполага, че пукнатините ще започнат да се разпространяват с течение на времето."

Модулът "Заря", наричан още функционален товарен блок, е първият компонент на МКС, изстрелян някога, той е на орбита от 20 ноември 1998 г..

Соловьов наскоро заяви, че МКС започва да показва възрастта си и предупреждава, че потенциално може да има "лавина" от повреди в оборудването след 2025 г., съобщава Ройтерс.

Появата на тези нови пукнатини е след няколко скорошни инциденти на МКС. През март руските космонавти запечатаха две малки пукнатини - приблизително широки колкото човешки косъм - в модула "Звезда".

Модулът "Звезда" съдържа жилищни помещения за двама космонавти и системите за поддържане на живота на станцията, заедно с резервни системи за поддържане на живота в американската част на станцията.

Смята се, че от малките пукнатини в модула изтича въздух, които НАСА и руската космическа агенция Роскосмос изследват от месеци.

И през август без видима причина руският изследователски модул "Наука" неочаквано активира реактивните си двигатели за маневриране, което доведе до отклоняване на МКС от нейната орбита.

Руските власти съобщиха, че софтуерна грешка и човешка грешка вероятно са довели до инцидента.

Източник: New cracks found on International Space Station