10 декември 2019
  •  Говорят медиците

Остават часове до края на кампанията за финансиране на "Рожен" (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 30 октомври 2015 в 14:3157193

По-малко от денонощие остава до края на кампанията за спасяване на Обсерватория "Рожен". Събрани са 38% от заявената сума.

Въпреки, че кампанията в сайта indiegogo (международната платформа за обществено финансиране)  няма да успее да събере целевите 56 хиляди евро в подкрепа на Обсерваторията "Рожен", сумата от 20 хиляди все пак ще подпомогне астрономите на първо време.

Това е успех и знак за солидарност на стотиците българи, притекли се на помощ на този научен комплекс. Благодарим на всички тях, както и на тези, които ще се включат в последните часове.

Закриването на този най-голям астрономически научен комплекс в Югоизточна Европа е повече от неуместно и неразумно на фона на засиления интерес към космическите изследвания, ускоряването на развитието на технологиите и науката в областта на астрономията.

Даренията ще бъдат използвани единствено за финансиране на Обсерваторията, а не за заплати.

Необходими са средства за експлоатацията на телескопите и за заплащане на предстоящите доставки за научно оборудване.

Всяка година ще се изнася подробен индивидуален отчет за получените средства и тяхното изразходване. Докладът ще остане публичен и всеки ще може да получи достъп до него на интернет страницата на Сметната палата - www.nao-rozhen.org

Дарения за Националната астрономическа обсерватория Рожен може да се направят и по банкова сметка:

Societe Generale Expressbank

56 Bulgaria Blvd., 4700 Smolyan, Bulgaria

IBAN: BG94TTBB94003120017759; BIC: TTBBBG22

Institute of Astronomy, NAO-Rozhen

Sincerely Yours:

Prof. Dr. Tanyu Bonev,

Director of IA and NAO

Skywatcher 31.10 2015 в 08:04 3
Срам и позор! Както обикновено се случва в нашата мила родина, намират се пари за какви ли не простотии, но не и за наука.
Жълтото паве 31.10 2015 в 00:13 2