07 август 2020

Откриха две големи черни дупки близо до Земята

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 август 2015 в 14:30 61951

Ксинуй Дай (Xinyu Dai), астрофизик от университета в Оклахома, е открил две свръхмасивни черни дупки в най-близкия до Земята квазар - "Markarian 231".

Според публикация на университета Дай е работил със сътрудник от Китай. Те направили своето откритие чрез телескопа "Хъбъл", който е собственост на НАСА.

Двете супермасивни черни дупки са с различна големина.

"Изключително сме развълнувани относно това откритие, тъй като то не само показва съществуването на близки двойни черни дупки в Mrk 231, но и също открива нов път за тяхното намиране посредством природата на тяхната ултравиолетова светлина", коментира Юджън Лу (Youjun Lu), сътрудникът на Дай.

По думите на Дай структурата на нашата вселена расте чрез сливането на отделни системи в по-големи системи. Черните дупки представляват естествено последствие от тези сливания.

След време тези две черни дупки, открити от Дай и Лу, ще се сблъскат и слеят. Така те ще оформят квазар.

Поп Дръвчо 31.08 2015 в 22:57 1
Близо, близо, колко да е близо - 600 милиона светлинни години.

И следствие от сливанията не са черните дупки (тях си ги има и преди това) а двоиците черни дупки.