Помогнете на НАСА да избере име за следващата космическа цел на New Horizons

(486958) 2014 MU69 е трудно да се запомни и произнесе

НаукаOFFNews Последна промяна на 08 ноември 2017 в 08:25 2187 0

Концепция на художник за MU69. Изображение: Wikimedia Commons

New Horizons, космическият кораб на НАСА, който е известен с това, че прелетя покрай Плутон през 2015 г., сега се насочва към един много стар, леден обект в покрайнините на Слънчевата система и космическата агенция иска вашата помощ да се измисли ново име на този загадъчен свят.

Новата цел на сондата е обект в Пояса на Кайпер - голям облак от малки тела, които обикалят отвъд Нептун - а името на космическата скала в момента е (486958) 2014 MU69, което е трудно да се запомни и произнесе. Дадено е, когато обектът е открит от космическия телескоп Хъбъл.

Сега, когато ще се говори все по-често за това космическо тяло, се налага някое по-красноречиво име.

Вече можем да предложим имена на сайт, организиран от института SETI. А след това служители ще изберат най-подходящите и ще ги предложат за гласуване. Ще можем да проверим кои имена са най-харесваните през следващия месец.

Някои наблюдения намекват, че обектът от Пояса на Кайпер е двойка, която се движи успоредно или като залепена от почти еднакви тела с диаметри, близки до 20 и 18 километра. Изображение: НАСА

В крайна сметка, екипът на New Horizons ще избере и предложи официалното име на Международния астрономически съюз, асоциацията, която определя официалните имена на планети, звезди, астероиди и други небесни тела. Това ще се случи, след като New Horizons прелети покрай обекта на 1 януари 2019 г., тъй като астрономите не са сигурни, че дали 2014 MU69 е един обект или два. През юли, екипът на New Horizons забеляза за кратко 2014 MU69, когато той мина пред една звезда. Въз основа на наблюденията си, те установиха, че обектът наистина има странна форма на гумено патенце или наистина са два обекта в орбита около един около друг. Така екипът ще трябва да почака, за да разбере дали ще има нужда от едно име или повече.

Предложения ще се приемат до 15:00 ET (22:00 българско време) на 1 декеври, а селекцията ще бъде направена до началото на януари - една година преди New Horizons да се запознае с 2014 MU69 (или името, с което ще бъде наречен скоро).