08 април 2020

"Прогрес" успешно излезе на орбита и се отправи към МКС (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 юли 2015 в 17:5713470
Снимка: Роскосмос

Транспортният товарен кораб "Прогрес М-28М" излезе на орбита. Според плана, той ще достави необходимите товари на МКС в неделя, 5 юли.

Изстрелването на ракетата носител "Союз-У" с "Прогрес" стана на 3 юли в 07:55 ч московско и българско време от космодрума "Байконур", съобщава Роскосмос.

Корабът ще достави на МКС 2381 кг очаквани товари, включително кислород, гориво , оборудване за научни експерименти и контейнери с храна и вода за екипажа.

Напомняме, че предишният старт на товарния космически кораб завърши с неуспех, тъй като се взриви по време на отделянето на третата степен на ракетата-носител. Също с неуспех завърши и последният старт на кораба Falcon 9 на SpaceX. Но представители на космическите агенции твърдят, че до октомври запасите на МКС, така или иначе ще бъдат достатъчно.