21 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Прощалната целувка на Касини

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 септември 2017 в 00:0614330
Космическият апарат Cassini. Илюстрация: NASA / JPL-Caltech

Космическият кораб Касини направи прощални снимки на Титан от разстояние 119 049 км над повърхността на луната.

Тази далечна среща се нарича неофициално "целувката за сбогом" от инженерите на мисията, тъй като тя осигурява гравитационния тласък, който изпраща космическия кораб към драматичния му край в горните слоеве на атмосферата на Сатурн. Геометрията на прелитането забавя Касини по орбитата му около Сатурн. Това намалява височината на полета му над планетата, така че корабът да се насочи дълбоко в атмосферата на Сатурн и няма да може да оцелее, защото триенето с атмосферата ще възпламени апарата и Касини ще изгори.

След 13 години обиколки на системата на Сатурн сондата умишлено ще бъде унищожена, потапяйки се в планетата, за да се гарантира, че спътниците на Сатурн - Енцелад по-специално, с подземния океан и признаци на хидротермална дейност - ще остане незамърсен за бъдещите изследвания.

Всички снимки, направени от Касини, които наброяват 395328, са достъпни на сайта на мисията Cassini.

В последните си часове на работа Касини успя да направи снимки на най-големия спътник на Сатурн Титан.

Касини направи и една от последните си снимки на Сатурн и неговите основни пръстени от разстояние 1,4 милиона км от Сатурн.

NASA / JPL-Caltech / Space Science Institute

Космическият кораб Касини на НАСА улови тази гледка към северния полюс на Сатурн на 26 април 2017 г. - деня, в който започна своя "Grand Finale" - когато приближи планетата за първото си дръзко гмуркане през пролуката между планетата и нейните пръстени.

NASA / JPL-Caltech / Space Science Institute