22 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Руският спътник, който ще търси следи от "Аполо" на Луната, вече е събрал 110% от сумата

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 октомври 2015 в 14:4147202
Външният вид на лунния спътник. Илюстрация: Виталий Егоров / boomstarter.ru

Проектът за спътник, който да фотографира на следите от кацането на апаратите на НАСА на Луната вече е събрал в сайта Boomstarter над 880,000 рубли, което е 110% от първоначално планираната сума. Проектът е разработен от руски учени и популяризатори на науката и иницииран от Виталий Егоров.

Според описанието на проекта първата от поставените цели за набиране на средства покрива разходите за проектиране на космически кораб и да извършването на необходимите изчисления - радиационни и балистични. По-голямата част от теоретичната работа на работния проект на устройството ще бъде направена безвъзмездно. В момента събраната сума е 885 хиляди рубли.

Следващата цел, заложена в рамките на кампанията за набиране на средства е един милион рубли. Допълнително събраните средства ще бъдат насочени за създаване на първите инженерни образци на устройствата и системите на космическия кораб. Според описанието на проекта, "някои от компонентите трябва да се разработят самостоятелно, например, от магазина не може да се купи радио предавател за изпращане на изображения с висока резолюция от Луната". Когато достигнат финансиране от 1,5 милиона рубли, авторите на проекта ще започнат да разработват бордовия компютър.

Вероятно апаратът ще тежи около 50 килограма, оборудван с двигател и системи за ориентация в орбита. Разработчиците се надяват да бъде изнесен на орбита около Луната с някоя от лунните мисии на Русия, Индия или Китай през следващите десет години. Първоначалната цел на устройството е да намери и снима следите от спускаемите апарати на мисиите до Луната на "Аполо" и руските луноходи.

Martin 07.10 2015 в 16:14 2
Ако не се лъжа, един от екипите, състезаващи се в Google Lunar XPRIZE, ще пратят лунохода си в зоната на Аполо 17 през 2016/2017, така че ако ще правят спътник, дано да му намерят по-практично приложение...
хахаха 06.10 2015 в 08:01 1
13 000 долара - с тях могат да си купят напети за селския нужник и вода за самогона. Това си е гавра с Наша Раша отвсякъде.