20 септември 2019
  •  Говорят медиците

Сибирският еднорог почти е доживял до наши дни

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 март 2016 в 08:2364140
Снимка: Heinrich Harder / Wikimedia

Сибирският еднорог е изчезнал вид бозайник, който е приличал повече на носорог, отколкото на еднорога от легендите.

Доскоро се смяташе, че е изчезнал преди около 350 000 години, но един добре запазен череп, намерен в Казахстан, напълно преобръща тези представи. Оказва се, че тези невероятни същества са били наоколо до "неотдавна", до преди 29 000 години.

Трябва да направим уговорката, че съществото, чийто останки са открити нямат нищо общо с това в детските книжки. Истинският еднорог, Elasmotherium sibiricum е бил космат и огромен и е изглеждал почти като съвременния носорог, но с най-могъщия рог на челото си, пише Science Alert.

Изследването е публикувано в American Journal of Applied Science.

Учени от Държавния университет на Томск наскоро откриха вкаменелости, сред които един много добре запазен череп на еднорог. Радиовъглеродното датиране определя възрастта на черепа на 26 038 ± 356 лет, което прави тази вкаменелост на еласмотерия най-младите останки на представители от този вид.

"Много вероятно на юг от Западен Сибир да е имало убежище, в което тези еднорози са се запазили по-дълго в сравнение с осталите части на ареала. Съществува още една възможност – да са успели да мигрират и просто известно време да са живели в по-южни региони", - разказва водещият автор на изследването, Андрей Шпанский пред PaleoNews.

За изненада на учените, най-младият еласмотерий е и най-големият. Черепът му надвишава размера на всички известни находки от източноевропейски находки на Elasmotherium sibiricum. "Най-вероятно, това е много голям и много стар мъжки" - отбелязва руският палеонтолог.

Екипът се надява, че находката ще помогне да разберем по-добре как околната среда е повлиява за изчезването на съществото, което изглежда е оцеляло много по-дълго, отколкото се смяташе досега като е мигрирало на големи разстояния.

13 септември 2019 в 00:003637