20 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Скачването на космическия кораб на SpaceX с МКС (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 11 април 2016 в 09:3620500
Вижда се кораба на SpaceX Dragon малко след това бе скачен с модула Harmony. Товарният кораб Cygnus със своите кръгли слънчеви панели и космическия кораб Союз ТМА-19М (долу вдясно). Снимка: TV НАСА

Tоварният космически кораб на SpaceX Dragon се скачи с модула Harmony модул на Международната космическа станция вчера в 7:57 ч EDT (16:57 българско време), докато станцията бе на 400 км над южен Алжир, съобщи НАСА.

Космическият апарат доставя над 3 тона товар, включително надуаваемия модул Bigelow Expandable Activity Module, известен като BEAM.

Вижте видео на подхода на Dragon към МКС и скачването.

На 8 април, в 23 часа и 43 минути българско време частната американска компания SpaceX изстреля ракетата носител Falcon 9 с товарен кораб CRS-8 Dragon. Минути по-късно осъществи за първи път безопасно връщане на първата степен на ракетата върху морска платформа.

Най-интересната част от товара е разработеният от компанията Bigelow модул BEAM (Bigelow Expandable Activity Module), който при включване за 45 минути увеличава обемът си почти два пъти - до 3,6 кубически метра. Това малко ще облекчи вечната теснотия на борда на МКС и ще позволи да се тестват в "полеви" условия съвременните технологии за изграждането на лунни и марсиански бази.

Новият модул ще бъде прикрепена към външната повърхност на станцията посредством роботизираната ръка Canadarm 2. Тук модулът ще остане в продължение на най-малко две години като за този период астронавтите ще оценят способността му да предпазва от радиация, да поддържа оптимална температура и да издържат на ударите на микрометеорити и други влияния на космическата среда.

Етикети:BEAMкосмосМКС