16 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Слънчевата сонда на НАСА започна втората си среща със Слънцето

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 януари 2019 в 15:4415980
Снимка: NASA/Johns Hopkins APL/Steve Gribben

Сондата на НАСА Parker Solar Probe достигна на 19 януари до афелий - най-отдалечената от Слънцето точка - и започна второто си приближение до нашата звезда.

Максималното сближаване на сондата със Слънцето ще се проведе на 4 април. Като цяло сондата Паркър ще направи 24 близки прелитания около звездата, съобщава сайтът на агенцията.

Изследователите подчертават, че всички системи за сондата работят нормално и е започнала да предава данните, събрани по време на първата близка среща със Слънцето. Досега учените са получили повече от 17 гигабайта научни данни, а пълният обем данни ще бъде получен през април.

"Това е ярко и вълнуващо първо прелитане. Научихме много за това, как работи космическият кораб и реагира на слънчевата среда, и с гордост мога да кажа, че прогнозите на екипа бяха доста точни", заяви Анди Драйсман (Andy Driesman), ръководител на мисията  Паркър.