12 декември 2019
  •  Говорят медиците

Снимките на Марс са вече на свободен достъп

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 18 август 2016 в 16:2227900

Камерата с висока резолюция, монтирана на автоматичната междупланетна станция Mars Reconnaissance Orbiter прави снимки на повърхността на Червената планета от 2006 г. насам. Наскоро НАСА отвори достъп до архива си, където има повече от 1000 снимки.

Снимките са на разположение в тук.

Благодарение на този експеримент учените са открили свидетелства за наличието на глина на Марс, която обикновено се формира във влажна среда. Това може да е признак за наличието на вода в далечното минало на планетата.

Освен това сред архивираните изображения се виждат местата за кацане на космическите апарати "Viking 1" и "Viking 2".

С помощта на снимките, направени от апарата Mars Reconnaissance Orbiter, изследователите могат да проследят промените на марсианския пейзаж.

Въпреки  10-те години работа в орбита автоматичната междупланетна станция Mars Reconnaissance Orbiter все още е в отлично състояние. "Продължителността на мисията направи възможно да се подобри радарното покритие на марсианските полюси и да получим повече информация за планетата. За дългия си престой в орбита тя разкри нови тайни от климата на Марс в миналото"- заяви Ричард Зурек, учен от Jet Propulsion Laboratory на НАСА.