20 септември 2017
  •  Говорят медиците

Союз се приземи безопасно с американо-руски екипаж (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 септември 2017 в 12:5211830
Астронавтът на НАСА Пеги Уитсън (вляво), руският космонавт Фьодор Юрчихин (в средата) и астронавтът на НАСА Джак Фишер (вдясно) позират за снимка след кацането в Казахстан на 3 Септември 2017 местно време Снимка: NASA TV

Союз се приземи безопасно. Трима членове на екипажа, който потегли от Международната космическа станция в събота, 2 септември, се върна днес на Земята.

Космическият кораб Союз MS-04 се приземи в степите на Казахстан, с астронавта на НАСА Пеги Уитсън и нейния екипаж "Експедиция 52" - астронавта от НАСА Джак Фишер и руския космонавт Фьодор Юрчихин.

С това се сложи край на рекордната мисия за един американски член на екипажа. Астронавтът на НАСА Пеги Уитсън се връща у дома след продължителна 288-дневна мисия на Международната космическа станция (МКС). По време на престоя си, тя постави нов рекорд за време, прекарано в космоса от американец с общо 665 дни.

Кацането се осъществи в 21:21 EDT (04:21 3 септември българско време).

Астронавтът на НАСА Пеги Уитсън се завърна от станцията заедно с нейния екипаж "Експедиция 52", астронавтът от НАСА Джак Фишер и руският космонавт Фьодор Юрчихин.

Вижте как екипажът влиза в космическия кораб Союз и се приземява в Казахстан.

На борда на космическата станция продължават работа участниците в следващата експедиция 53/54 под командването на Ранди Брезник. Заедно със своя екипаж от Сергей Рязанский от Роскосмос и Паоло Несполи от ESA (Европейската космическа агенция).

Стартът на "Съюз на MS-06" с екипажа на следващата мисия на МКС е насрочен за 13 септември от космодрума Байконур. Основният екипаж включва астронавтите на НАСА Марк Уанда Хай и Джоузеф Акаба. и космонавта на Роскосмос Александър Мисуркин.

Колко струва космосът?