17 септември 2019
  •  Говорят медиците

SpaceX: Пилотираният космически кораб Dragon е най-безопасният

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 май 2015 в 08:4515740
Космическият кораб SpaceX Crew Dragon се спуска с парашут в Атлантическия океан в сряда, 6 Май след симулирана авария. Снимка: NASA / Kim Shiflett

Частната компания SpaceX вчера, 6 май, тества нова аварийно спасителна система, разработена за бъдещия пилотиран космически кораб Dragon, чийто първи полет ще се проведе през 2017 г., съобщиха от НАСА.

Новата революционна система на SpaceX е "важна стъпка в стремежа на НАСА да се възстанови способността на Америка да изпраща екипажите на Международната космическа станция от територията на САЩ", пише в сайта на НАСА.

Корабът ще бъде оборудван с осем двигатели SuperDraco, които в случай на инцидент ще позволят на екипажа на ракетата за секунди да се отдалечи на безопасно разстояние от мястото на катастрофата. Първият изпитателен полет се състоя в сряда на стартовата площадка в Кейп Канаверал, Флорида.

Повече от 270 специални инструменти, включително датчици за температура и акселерометри (уреди за измерване на ускорението) са разположени стратегически в и около кораба за измерване на различни напрежения и ефекти на ускорението. За определяне на въздействията върху човешкото тяло е използват тестов манекен, оборудван със сензори. За максимизиране на коректността на теста са поставени тежести на местата на седалките на екипажа вътре в капсулата.

"Тестовете бяха успешни," - каза един водещите от контролния център на мисията.

Частната компания SpaceX е изпълнител на НАСА по две направления. Първият договор е със срок до 2016 г. за 12 мисии за снабдяване на Международната космическа станция (МКС) с товарния кораб Dragon. Освен това, през септември 2014 г., заедно с Boeing, тя е спечелила договор на стойност около 6.8 милиарда долара за изпълнение на пилотирани мисии до МКС.

SpaceX разработва пилотирания космически кораб въз основа на товарния Dragon. Според компанията, благодарение на технологията, тествана в сряда, новият космически кораб може да се счита за най-безопасния в момента.

13 септември 2019 в 00:003546