08 април 2020

Стартът от историческата площадка на НАСА и кацането на ракетата на Илън Мъск (обновена)

"Някои от най-големите приключения на човечеството в космоса са започнали от площадка 39А", заяви НАСА.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 18 февруари 2017 в 12:0050351
Снимка: SpaceX

Днес, 18 февруари, в 10:01 местно и 17:01 българско време, космическата компания SpaceX ще изстреля ракетата си Falcon 9 с космическия кораб Dragon до ниска околоземна орбита, за да достави важни товари до Международната космическа станция за НАСА, съобщи сайтът на компанията.

Поради технически проблеми, буквално секунди преди излитане, стартът бе отложен за неделя сутринта в 9:38 или 16:38 наше време

Стартът и опитът за кацане може да гледате тук.

Това ще бъде десетата комерсиална снабдителна мисия (CRS-10) и ще се проведе от площадка 39А в космическия център Кенеди на НАСА във Флорида. Стартовият прозорец е в събота, 18 февруари, в 10:01 EST, с възможност за отлагане в 09:38 EST в неделя, 19 февруари.

Ако всичко върви по план, първата и втората степен на Falcon 9 ще се разделят след около 2,5 минути полет. Втората степен ще продължи да с Dragon в орбита, докато първата степен ще се насочи надолу към Земята в опит да кацне в "Зона за приземяване 1" на SpaceX, разположена на няколко километра от LC-39A в Кейп Канаверал, Флорида.

Космическият кораб Dragon ще се отдели от втората степен на Falcon 9 след около 10 минути след излитането и ще се скачи със станцията около два дена по-късно.

Мисията CRS-10 ще бъде първото стартиране на SpaceX от историческата площадка 39A, от която са излитали мисиите Аполо, Скайлаб и космическата совалка.

Добре, че тоя не е българин. Западняците щяха да вият като бесни за нерегламентирана държавна помощ. И на мене NASA да ми пълни джоба, ще изстрелвам ракети (на държавни разноски) секи вторник и петък.