Всички комети в Слънчевата система идват от едно и също място (видео)

Ваня Милева Последна промяна на 11 септември 2019 в 11:36 4523 0

Кредит: NASA/ESA/Z. LEVY (STSCI)

Всички комети в нашата Слънчева система може да споделят една и съща история на своя произход и това би могло да помогне да се обясни как е възникнал животът на Земята.

Екип американски и европейски учени установи, че 14 различни комети са възникнали по едно и също време и място - протопланетният диск, обикалящ близо до новосформираното ни Слънце, според проучване, достъпно на ArXiv.org, което ще бъде публикувано в списание Astronomy & Astrophysics.

Смята се, че падналите на нашата планета комети са потенциален източник на органични материали на Земята. В такъв случай новото изследване може да доведе до по-добро разбиране на произхода на живота.

Това конкретно изследване на 14 комети е твърде малко по мащаб, за да се използва като доказателство, че всички комети са дошли от едно и също време и място в ранната Слънчева система. Но това е интересна отправна точка за бъдещи проучвания, като се има предвид, че изследователите не са очаквали да намерят толкова много общо между пробите, съобщава Лайденския университет.

"Направихме някаква статистика, за да определим дали е имало в нашата млада Слънчева система определено време или място, където химическите модели съответстват на данните за кометите", заяви в съобщение за пресата астрономът Кристиан Ейструп (Christian Eistrup) от Университета Лайден.

„Имаше един модел, който добре пасваше на всяка комета, показвайки, че споделят един и същ произход“.

Но ако кометите идват от едно и също място, как се оказват на различни места и орбити в нашата Слънчева система?

"Макар сега да смятаме, че са се образували на сходни места около младото Слънце, орбитите на някои от тези комети може да се нарушат - например от Юпитер - което обяснява различните орбити".

Семената на живота

Кометите и животът на Земята са свързани.

"Все още не знаем как е започнал животът на Земята. Но химията на кометите може да доведе до производството на органични молекули, включително някои градивни елементи на живота. И ако правилната комета удари правилната планета с подходящата среда, може да се развие живот", заключава Ейстроп.

Източник: SCIENTISTS: BIRTHPLACE OF ALL COMETS COULD EXPLAIN LIFE ON EARTH,  Futurism