06 декември 2021

Загадката на една снимка: Марсианско "швейцарско сирене"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 юни 2017 в 09:25 31980

Кратер от удар на небесно тяло или яма, образувана от срутване? Тази снимка от Марс, направена от космическия апарат на НАСА MRO (Mars Reconnaissance Orbiter), предизвика любопитството на учените, но те все още не могат да дадат отговор, пише Live Science.

Фотографията е от южното полукълбо на Червената планета, където в момента е краят на лятото. Тя показва местност, осеяна с плитки ями сред лед на въглероден диоксид, наречена "швейцарско сирене". По време на заснемането на кадъра Слънцето е ниско в марсианското небе и сенките, падащи надясно, подчертават още повече "фините" детайли на топографията на терена.

В горния десен ъгъл се вижда и по-дълбока яма, която пробива леда и прашния слой. Според специалистите това може да бъде или кратер, или яма от срутване - и двете форми са често срещани на Марс.

Изображението е направено с помощта на камерата High Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE).

Космическият кораб стартира през 2005 г. и е в орбита около Марс от 2006 г. насам.

Какво е социална екология?
03 декември 2021 в 12:45
Какво е социална екология?
03 декември 2021 в 12:45