15 април 2021

Защо водата на язовир Хувър тече нагоре (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 март 2021 в 00:07 43691
Снимка: Wikimedia Commons

Една от най-интересните забележителности в източната част на Съединените щати е язовирът Хувър. Размерите му са толкова грандиозни, че на пръв поглед нарушават закона за гравитацията.

Ако някога посетите язовир Хувър на границата на щатите Аризона и Невада, може да проведете доста забавен експеримент - опитайте се да излеете вода от бутилка надолу, заставайки на върха на тази огромна стена. Опровергавайки всички закони на физиката, водата ще излети нагоре!

„Конструкцията на язовирната стена [дъгова] създава мощен възходящ въздушен поток, което кара водата всъщност да се противопоставя на гравитацията - вместо да се движи надолу и тя се носи нагоре от вятъра“, пише  Лесли Хъчингс (Leslie Hutchings) в YouTube. "Трябва да го видите, за да повярвате! Не знаехме колко е мощен, докато не експериментирахме и не изляхме водата през ръба. Трябва да направите при пътуването си до американския югозапад!"

Язовир “Хувър” в източната част на САЩ!!! Хм??

Леонардо, изобретателят