26 септември 2020

Чип ще разпознава хората по мирис

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 юни 2015 в 13:49 20660
Професор Акос Вертес държи полупроводникова пластина с микросхеми на REDIchip. Снимка: Университет Джордж Вашингтон

Нова разработка на учени от Университета Джордж Вашингтон може да идентифицира човек по неговия мирис.

Както е известно, кучетата и някои други животни могат да различават хората по мирис. Кучетата дори могат да различат миризмата на еднояйчни близнаци, които са с еднакви геноми, което изглежда почти невероятно. Хората отдавна използват кучетата като "биологични сензори" за да проследят изчезнали хора по оставената от тях миризма. Техните възможности може да бъдат заменени от микрочип.

Акос Вертес (Akos Vertes), професор по химия в университета Джордж Вашингтон е разработил нова технология, която може да открие следи от химикали в количества от 10-19 мола, което е далече над възможностите на съществуващите сензори.

Тази технологията се прилага за създаване на микрочип REDIchip (Resonance-Enhanced Desorption Ionization). Технологията вече е патентована, а с разработката на микрочипа се е ангажирала компанията Protea. Фирмата е обещала, че продуктът ще бъде на пазара през юли 2015 г. Съдействие при финансирането е оказала и военната агенция DARPA и Департамента по енергетика на САЩ.

На официалната страница на REDIchip са представени някои спецификации на микрочипа.

Новата разработка отваря напълно нови възможности, не само в области като медицина, сигурност, идентификация, камери за наблюдение и взривни детектори, но също така и в областта на компютърните игри и мобилни приложения за смартфони, в които ще може да се вградят тези сензори.