15 декември 2019
  •  Говорят медиците

Изкуствен интелект съчинява коледна песен по снимка (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 декември 2016 в 15:0127910

Учени от университета на Торонто са създали невронна мрежа, която може да композира песни за нещата, които "вижда" на снимките, съобщава The Guardian.

В реално време тя създава мелодия и избира съставя текст. Програмата е проверена като са й показали снимка на коледно дърво.

Авторите използват създадената от ртя по-рано рекурентна невронна мрежа, която в началото е била предназначена за генериране на поп песни. С помощта на база данни, състояща се от 100 часа музика, изследователите предварително обучават програмата да съчинява прости мелодии с темпо 120 bpm (удара в минута). При това изкуственият интелект взема предвид типичните за поп музиката последователни акорди, както и добавя в композицията барабани. Програмата след това е обучена да подбира думи за своята песен. За да създадат речник за невронната мрежа, учените използват 51 часа аудио записи (без музика) и композицията пистата Just Dance. Изследователи оставят само тези думи, които се срещат по-често от четири пъти, така че речникът на изкуствения интелект се оказа малък - само 3390 думи. С тяхна помощ той се научава да композира собствени поп хитове и да ги пее със скорост от 1 ритъм на дума (1 beat per word).

После автори обучават невронната мрежа да разбира как определени думи могат да бъдат свързани с изобразените на снимките предмети. За да направат това, те използват снимки с етикети, подсказващи на изкуствения интелект, какво се вижда. Както съобщава The Guardian, програмата работи на същия принцип както създадения по-рано изследователи генератор на текстове в стила на Тейлър Суифт. Той също така анализира картината и избира подходящите думи.

Изследователи проверяват работата на невронната мрежа като въвеждат в нея снимка на украсена коледна елха. Като резултат компютърът създава доста странна песен, която може да чуете тук:

В бъдеще изследователите планират да преподават на невронната мрежа изпълнение от повече инструменти и да създаде много по-сложни песни.