20 април 2019
  •  Говорят медиците

Швейцарци искат да стигнат до границата на космоса със самолет (галерия, видео)

При това разработваната от младежите машина ще лети изцяло със слънчева енергия

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 26 ноември 2016 в 13:2337320

Напоследък космосът е все по-актуална тема и сякаш всички вече приехме, че от запазена територия за националните космически агенции и отбранителните корпорации, той се превърна в поле за предприемачи, натрупали милиарди от технологичната индустрия и чувстващи, че Земята вече им е отесняла.

Какво ще кажете обаче за група младежи без особено сериозни средства, които възнамеряват да достигнат до границата на космическото пространство с подръчно направено возило? Точно такъв малък екип от ентусиасти планира да създаде първия самолет в историята, който ще достигне до „предверието“ на космоса.

Ако успеят, техният самолет ще е достигнал по-високо от всеки друг, летял някога. А още по-впечатляващо е, че екипът възнамерява да направи това задвижвайки апарата изцяло със слънчева енергия.

Очаква се мисията да бъде реализирана в края на 2018 година. Соларният самолет ще се нарича SolarStratos, подобно на компанията, която младежите са създали за целта преди две години в родната си Швейцария.

За разлика от милиардери като Илън Мъск и Ричард Брансън, обаче младежите не разполагат със собствена авиокомпания, нито са продали електронна платежна система като PayPal за стотици милиони долари. Всъщност най-любопитното е, че те възнамеряват да осъществят проекта си с технология, която по думите им може да бъде намерена в супермаркета.

В интерес на истината, тяхната компания вече е привлякла 5 млн. щ. долара финансиране от спонсори. Сума, която може и да изглежда впечатляващо за мнозина, но всъщност е изключително недостатъчна, когато целта е достигане до границата на космическото пространство. И със сигурност няма нищо общо с бюджетите на големите космически корпорации.

Ако успеят да реализират своя проект младите изследователи ще докажат не само, че един самолет може да достигне до космоса, а и че възобновяемата енергия може да бъде също толкова ефективна, колкото изкопаемите горива и дори да ги задмине в някои отношения.

Снимка: http://www.solarstratos.com/en/