Немската компания H-Aero показа безпилотен летателен апарат с формата на летяща чиния с едно крило. Според Aviation Week, устройството е прототип на пилотиран пътнически хибриден апарат, който съчетава свойствата на самолет и дирижабъл.
В апарата са вместени вътрешни обеми газ, съдържанието на които създава част от подемната сила. Още не е уточнено какъв газът. На краищата на крилата са монтирани тласкащи устройства, вероятно перки, задвижвани от електродвигатели. При излитане те започват да изпласкват въздушния поток в различни посоки.
В резултат на това апаратът започва да се върти, а крилото изпълнява роля, подобна на ролята на опашното витло на хеликоптера. При достигане на желаната височина въртенето спира и двигателите започват да създават тяга в определена посока.
Двете конзоли на крила са оборудвани със задкрилки и предкрилки, контролиращи височината и наклона при хоризонтален полет, а стъпката крило-винт - при вертикален. Пътническият вариант на въздухоплавателното средство ще има капсула вътре в корпуса. При вертикално излитане и кацане капсулата ще остане напълно неподвижна спрямо въртящия се корпус.
От H-Aero смятат, че на основата на тази конструкция може да се разработят няколко хибридни класове апарати като се започне с тежкотоварни и се завърши с малки многоцелеви безпилотни летателни апарати. С каква точно енергия ще се захранват устройствата на борда и двигателите компанията все още не е решила. Има два основни варианта - водородни горивни клетки и слънчеви панели.
В момента се разработват няколко вида хибридни самолети в света. Например британската компания Hybrid Air Vehicles възнамерява да тества Airlander 10. Този апарат е оборудван с газови бутилки, пълни с хелий. Те дават част от подемната сила. Airlander 10 е дълъг 92 метра. Ще може да лети пет дена без кацане и да носи товар до 50 тона. Ще консумира 60% по-малко гориво в сравнение с обикновените самолети.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12687
1
07.06 2016 в 22:45
Не, не възнамерява, ами го тества от доста време насам. Статията, която сте посочили е от 2014 год. Тестът на Airlander 10 беше миналата година, а преди това имаше други тестове, защото това на практика е по-старият проект LEMV.
Всъщност всичко това можеше да го прочетете и в собственото си издание. :)
http://nauka.offnews.bg/news/a_1/a_40031.html?preview=ok
Последни коментари