Защо не сме открили извънземни все още?

Наука OFFNews Последна промяна на 05 февруари 2016 в 16:30 9188 4

Кредит SETI

Джил Тартър

"Не можем да дефинираме интелекта и не можем да го засечем от разстояние. Затова използваме посредник. И този посредник винаги е била технологията. Ние търсим нещо, което променя своята околна среда по начини, които можем да разпознаем през огромните разстояния между звездите."

Това е мнението на прочутия астроном от SETI Джил Тартър (Jill Tarter), цитирано от Techcrunch.

SETI "слуша" за сигнали от технологични цивилизации чрез наблюдение за радио вълни или лазерни сигнали в космоса, които няма как да бъдат създадени от естествени източници. През последните 60 години това търсене е станало по-ефективно. Тартър обяснява, че напредъка на компютрите и по-добрите телескопи са помогнали много. Най-голямата стъпка напред обаче според нея е знанието, че планетите в космоса са много по-често явление, отколкото се смяташе преди.

"Когато бях ученик, имаше 9 планети. Край на историята. Чудехме се дали има други планети - сега знаем. Оказва се, че планетите са често срещани", казва тя.

Освен това учените вече имат инструментите да разберат кои планети са по-сходни на Земята и съответно е по-вероятно на тях да има живот, какъвто ние го разбираме. Фокусирайки своите усилия върху тези планети, учените от SETI могат да имат по-голям шанс да намерят признаци за интелигентен живот.

При този напредък защо все още не сме открили извънземен живот?

Въпреки съвременния напредък на технологията и знание за вселената, на нас все още ни предстои да открием някакви други форми на интелигентен живот. Хората често се чудят защо все още нищо не е намерено?

Според Тартър този пъзел се състои от две части. Едната, която трябва да осъзнаем, е, че Вселената е огромна и ние все още не сме успели да разгледаме навсякъде. Със сегашните технологии и за времето, посветено на SETI, ние сме проучили изключително малка част от вселената за интелигентен живот.

По думите на астронома от SETI, ако космосът се съпостави с размера на океаните на Земята, ние сме прегледали за интелигентен живот само една чаша вода от тези океани.

Втората част от пъзела, защо не сме намерили друг интелигентен живот все още, е защото сме "зациклили" с физиката и технологията, която имаме в XXІ век. "Ние може би все още не сме изобретили правилния начин да го направим", казва Тартър.

Продължаващият напредък на технологиите обаче постепенно ще позволи на учените от SETI да започнат да изследват басейни и езера, уверена е тя.

07.02 2016 в 00:20

Ми давай, отвори ни очите. Само че покажи нещо истинско, а не интервю със стрина Джена, чието око е насинено от извънземни в нечовешки експерименти, понеже родила негърче на мъжа си - швед.

06.02 2016 в 13:38

Хора , моля ви събудете се !!!! разумни същества в космоса съществуват , при това от милиони години , на земята има немалко артефакти от предишни контакти с чуждоземни цивилизации( т.нар. палеоконтакт ) , просто трябва да си отворим очите .

05.02 2016 в 19:37

Аз все повече си мисля, че може би няма интелект в космоса освен нас, живот със сигуност има, но интелекта навярно не. И не защото е прекалено невероятно, а може би защото вселената е още млада, тепърва са се появили условия за еволюиране на живот до степен на разумно същество. Или по-скоро защото има прекално много препятствия пред това един живот да се превърне в интелегентен живот. Нашата планета, средата в която живеем е плод на толкова съвършенни съвпадения и въпреки това ето, чак след почти 4 милиарда години живота стига до стъпалото на интелекта. Всички знаем в момента колко бързо се развиваме и може да предположим в бъдеще как ще се разпространи човечеството, по което сега съдим за шанса да се натъкнем на евентуални други интелигентни форми на живот. Неминуемо ако има интелигентен живот извън планетата ни ние ще сме го засекли, или той нас, но уви, за сега нищо (до колкото е известно на широката публика).
От където следва, че пред един новоизлюпен разум има някакво препятствие, което е много трудно преодолимо и не всеки или пък абсолютно никой не го е преодолявал. Много се надявам това препятствие всъщност да е вече зад гърба ни и да има други, които са го минали, макар и далеч от нас.

05.02 2016 в 17:52

Защото - няма извънземен живот, особено, ако се търси интелект.
(Интелект - от недостатъчна информация, да направи правилните изводи. От начало - било въпрос на оцеляване. Последствие - помага на развитие на технологии. Само РАЗУМ-ът би могъл да спре опасното развитие на технологиите поради недостатъчен интелект - разумът знае границите на поведение за оцеляване ... Затуй ... Ст. Хокинг и др. пледират да не си показваме на Вселената Земята много, много... За всеки случай!)