Принципът "Сексът продава" е мит

НаукаOFFNews Последна промяна на 26 юни 2017 в 12:25 7305 3

Рекламата, в която има сексуални послания, не е свързана с вероятността за покупка. Това е изводът от мащабен метаанализ на американски учени.

Статията "The effect of exposure to sexual appeals in advertisements on memory, attitude, and purchase intention: a meta-analytic review" е публикувана в The International Journall of Advertising.

Мнението на създателите на рекламите, че за да е привлекателен един продукт, прябва да се представя със сексуален подтекст, не е от вчера и е много широко разпространено. Един от най-ранните примери е кампанията на Pearl Tobacco, която през 1871 г. поставя върху цигарените кутии частично разголеми жени. Въпреки че тази стратегия все още се използва в рекламите, ефективността й остава неясна. При това някои наблюдения показват, че по-еротични реклами се запомнят от хората, но други ги оставят безразлични и дори предизвикват отрицателни реакции.

За да установят реалното състояние на нещата, учени от Университета на Илинойс в Ърбана-Шампейн и други институции проведоха мета-анализ на 72 научни статии, публикувани в периода 1969-2017 година.

Авторите преценяват не само връзката между рекламата с еротични препратки и закупуване на стоки или услуги, а също и отношението на показатели като пола на анкетираните, възраст, професия и пола на моделите, които са изобразени в рекламата, нейната актуалност и други фактори. 

Учените изследват с помощта на модел с произволни нива на факторите (random effects model) хипотезата за ефекта от съдържанието върху запомнянето й, нагласата и желанието за закупуване. Тази методика позволява да се определи не наличието, а разпределението на изчислените средни значения на ефектите.

Общо екипът работи с 17 704 доброволци, средният размер на извадката е 160 души. Резултатите показват, че сексуалността в реклами не корелират с разпознаване на марката, продукта или услугата. В същото време хората наистина по-добре помнят такава реклама, но по-ниско оценяват марката. 

Отговорите на мъжете и жените се различават в известна степен -  мъжете оценяват рекламите със сексуални намеци значително по-положително от жените. Но изчислените средни стойности най-зле от анкетиранитен се оценяват рекламите само с мъжки модели.

В същото време сексуалните реклами почти не са свързани с вероятността за покупка. Останалите параметри също са слабо свързани с този подтекст.

Според учените получените констатации изясняват влиянието на еротичните мотиви върху възприемането на рекламата и марките.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15914

3

поп Дръвчо

30.06 2017 в 13:21

Американското общество (твърденията в статията не са ограничени до него) е много по-разнообразно отколкото moromirov предполага. Освен това в по-активните му прослойки има моди и различия между поколенията. През 70-те примерно младежта от средната класа в САЩ са се носили приблизително като в софийски чалга-клуб от 2010. Това не ги прави повече или по-малко нравствени, а просто са особености на времето и мястото.

Подборът на средства за изразяване на себе си не те причслява непременно към горна или долна прослойка.

8006

2

moromirov

28.06 2017 в 14:54

Американското общество е много по - запазено нравствено отколкото предполагате.На всеки сексуален намек се гледа като на потенциално престъпление.Дори дрескода на работното място не трябва да съдържа сексуалност и по преценка на ръководството може да бъдеш уволнен ако не го следваш.В САЩ се разголват само долните прослойки на обществото.В България - порното по улиците е масово, вероятно защото всички са от долните прослойки, все едно колко пари и дипломи имат!!

15914

1

поп Дръвчо

26.06 2017 в 13:46

Сексът продава рекламата. Това когато е оценявана от някакви офисни плъхове които половината време кликат по порносайтове.

Сериозната реклама, обвързана с продажби и тн изглежда по друг начин.