Как може да изглежда Планетата Х на края на Слънчевата система

Наука ОFFNews Последна промяна на 08 април 2016 в 09:23 13335 6

Какви са характеристиките на предполагаемата планета Х от покрайнините на Слънчева системата показа модел, съставен от астрофизици от Университета в Берн, Швейцария.

В прессъобщение на университета се казва, че изследователите са изчислили, че планетата е с радиус от 3,7 земни радиуса, а температурата ѝ е -226 градуса по Целзий.

Деветата планета или Планетата Х бе открита някъде във външните области на Слънчевата система през януари от астрономите Константин Батигин (Konstantin Batygin) и Майк Браун (Mike Brown) от Калифорнийския технологичен институт в Пасадена.

Оттогава тази планета стана сензация, какво ли не се каза за все още хипотетичната планета -  че "Слънцето е откраднало Деветата планета от друга звезда", че "Планетата X е виновна за масовите измирания на Земята".

Кристоф Мордасини (Christoph Mordasini) и Естер Линдер (Esther Linder) са експерти по еволюция на планетите. Те обикновено изучават образуването на млади екзопланети около звезди, отдалечени от нас на светлинни години.

"За мен Деветата планета е близък обект, въпреки че се намира около 700 пъти по-далече от Слънцето, отколкото Земята", – заяви Естер Линдер. "Благодарение на нашето изследване, Деветата планета се превърна в нещо повече от една материална точка. Тя придоби форма и физични свойства ", - каза Кристоф Мордасини.

Батигин и Браун вече изчислиха, че Деветата планета има десет пъти по-голяма маса от земната. В статията си, приета от списание “Astronomy & Astrophysics” Мордасини и Линдер заключават, че Деветата планета е по-малка версия на Уран или Нептун - малък леден гигант с обвивка от водород и хелий. Според резултатите от симулацията Планетата Х има радиус 3,7 земни радиуса, а температурата на повърхността ѝ е -226 ° C (47 K). Деветата планета трябва да има желязно ядро от създаването си преди 4,6 милиарда години, което все още се охлажда.

"Това означава, че излъчването на планетата трябва да е доминирано от охлаждането на ядрото ѝ, в противен случай температурата ѝ ще бъде само 10 Келвина", обяснява Естер Линдер - "вътрешната ѝ енергия е около 1000 пъти по-голяма от тази, която поглъща отвън". Ето защо, отразената слънчева светлина е само малка част от общото излъчване, което може да бъде открито. Това също така означава, че планетата излъчва много по-силно в инфрачервения спектър, отколкото във видимия.

Изчисленията показват, че Деветата планета ще има *магнитуд във видимия диапазон между 20 и 22, но в инфрачервения ще бъде далеч по-ярка - със звездна величина (магнитуд) + 11m.

*Магнитудът е мярка за яркостта на звездите или на други небесни обекти. На скалата на звездните величини, по-малките стойности съответстват на по-голяма яркост и обратно. Скалата на звездните величини е логаритмична. Ярките звезди условно се наричат звезди от 1-ва звездна величина. За пример магнутидът на Слънцето е -26,73, а на най-слабата наблюдаема звезда е 23,5. Сириус е със звездна величина -1.3

Учените препоръчват в такъв случай Деветата планета трябва да се търси с телескопи като Large Synoptic Survey Telescope, който тепърва предстои да се изгради в Чили.

R. Hurt (IPAC)

09.04 2016 в 16:24

Знае дедо поп кое къде е в електромагнитните вълни. Въпросът е че за да се види такова нещо, детекторът ще трябва да се охлажда до температури осезаемо под 50К. Имаше такъв орбитален телескоп ама му свърши течния водород и не знам какво стана с него.

08.04 2016 в 16:18

поп Дръвчо, максимумът може да идва към 500микрона, (според някои това си е далечното инфрачервено), но опашката на Рейли-Джийнс ще е достатъчно силна и към 2-10 микрона. За сравнение човешките очи са чувствителни към дължини на вълната към 0.4-0.6 микрона

08.04 2016 в 14:47

А, оправили са го. Сега остава да го сложат горен индекс.

Все едно де.

08.04 2016 в 14:39

Все още такава планета открита няма. Не избързвате ли малко с обявяването, че е открита?

08.04 2016 в 14:23

"m" е магнитуд, обяснено по-долу.

08.04 2016 в 12:55

Величина от 11 метра, ... Звездните величини се означават с горен индекс m което не е като метрите.

Иначе - интересно какво ще излъчва в инфрачервената област тяло с температура 50К - максимумът идва около половин мм и е в радиовълните.