Първият пилотиран старт след аварията на товарния космически кораб "Прогрес М-27М" се осъществи на 23 юли в 00:03 българско време от площадка №1 на космодрума Байконур с ракета "Союз-ФГ". В 05:46 корабът се скачи с Международната космическа станция (МКС), се съобщава в сайта на Роскосмос.
На МКС пристигна екипажът на 45-та експедиция: командир Олег Кононенко (Роскосмос), първи борден инженер Кимия Юи (Japan Aerospace Exploration Agency) и втори борден инженер Чел Линдгрен (NASA).
Един час след старта НАСА съобщава, че има неизправност на слънчевия панел на "Союз", По-късно Роскосмос признава, че левият слънчев панел на космическия кораб "Союз TMA-17M" не се е отворил.
Скачването с МКС се осъществи в автоматичен режим с неотворен панел. Пълното му отваряне все пак се спучва и е контролирано от астронавтите на борда на МКС, съобщи "Интерфакс".
Това не е първият случай, когато на "Союз" не се отваря панела, след като достигне орбита. Подобен инцидент става през септември 2014 г. на "Союз TMA-14M". След това панелът отново се отваря едва след закачването с МКС.
Екипажът на 45-та експедиция до МКС бе се планиран да се изпрати на 26 май 2015, но стартът бе отложен поради аварията с транспортния "Прогрес М-27М" на 28 април с ракета "Союз-2.1а".
Момента на станцията са участниците в 44-та експедиция - Генадий Падалка, Михаил Корниенко и Скот Кели.
Всичките шест членове на екипажа се събраха във вътрешността на сервизния модул "Звезда", за да се поздравят с пристигането на новите членове на екипажа (на първия ред отляво) Кимия Юи (Kimiya Yiu), Олег Кононенко и Чел Линдгрен (Kjell Lindgren). Прави отляво са Михаил Корниенко, Генадий Падалка и Скот Кели. Cнимка: NASA TV
За момента руските кораби "Союз" са единствените, които могат да транспортират хора до МКС. НАСА в сътрудничество с компаниите SpaceX и Boeing разработва собствени пилотирани кораби.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари