12 невероятни находки на фосили от 2015

Запознайте се с най-старата суперакула, най-новият арктически динозавър, убиецът от Каролина и много други

Наука ОFFNews Последна промяна на 02 януари 2016 в 09:00 8756 0

Кредит Zongda Zhang

Реконструкция на Archaeornithura meemannae, птица от преди 130 милиона години, една от интрересните находки на 2015

През изминалата 2015 бяха направени много изкопаеми находки - от микроскопичен предшественик на съвременните морски гъби до една ужасна птица с клюн като брадва, обхващащи период от 600 милиона години от историята на живота.

Представяме ви един кратък обзор на намерените знакови фосили през 2015, според Science news.

Източник: Zongjun Yin

Преди 600 милиона години

Древен прародител на морските гъби

Едва с големината на карфица, това малко същество (наречено Eocyathispongia qiania) образува тръбни камери и повърхностни клетки, които наподобяват тези на съвременните морски гъби.

Източник: Patrick Lynch/Yale University

Преди 460 милиона години

Най-ранният морски скорпион

Останките от това морско чудовище (Pentecopterus decorahensis) са открити в древен кратер в Айова. Той достигал 1.7 метра и имал мъхести, назъбени крайници.

Източник: John Maisey / AMNH

Преди 300 милиона години

Тексаската суперакула

Най-старата известна супеакула е била дълга 8,5 метра, по-голяма от днешните големи бели акули. Тя е плувала в топлите морета над днешната територия на Тексас.

Източник: Jorge Gonzales

Преди 231 милиона години

Убиецът от Каролина

Този прародител на крокодилите, Carnufex carolinensis, достигащ 3 метра и можел да ходи на два крака, е бил най-големият хищник нс територият, където е сега Северна Каролина, откъдето идва и страховитият му псевдоним.

Източник: Michael Caldwell

Преди 167 милиона години

Юрски змии

Идентифицираните четири нови вида змии са живяли заедно с динозаврите. Новата находка показва, че змиите са се появили 70 милиона години по-рано, отколкото се смяташе. Черепите им са като съвременните змии, със зъби, изкривени назад.

Източник: Fernando Novas

Преди 165 милиона години

Най-ранните катерещи се бозайници

Фосилите от Китай показват, това дребно същество е било с извити нокти, за да му е удобно да се катери. Agilodocodon scansorius е най-старият известен, древен предшественик на днешните бозайници.

Източник:Zongda Zhang

Преди 150 милиона години

Вегетарианец тиранозавър рекс

Този динозавър, Chilesaurus diegosuarezi, е с малки предмишници и здрави крака, но с не толкова остри зъби. Въпреки, че новооткритият в Чили динозавър е тясно свързан с прословутия хищник тиранозавър рекс, той се оказва еволюционен пъзел, тъй като е предпочитал за храна растенията.

Източник: Dave Martill, Univ. Портсмут

Преди 130,7 милиона години

Най-старите съвременните птици

Фосили на малка перната блатна птица, с размер на колибри, Archaeornithura meemannae, са открити в Китай, най-ранното свидетелство за предшествениците на роднини на съвременните роднини 6 милиона години по-рано, отколкото датировката на досега намираните вкаменелости.

Източник: Dave Martill, University of Portsmouth

Преди 120 милиона години

Четиринога змия

Неуловимата междинна връзка между змии и гущери бе открита в образец е германска музейна сбирка. Наличието на крака у находката намеква, че е възможно змиите да са се развили на сушата.

Източник: James Havens

Преди 69 милиона години

Нов динозавър от Аляска

Този новооткрит динозавър, Ugrunaaluk kuukpikensis,  се присъединява още около дузината други динозаври, които са бродили в студените гори на полярната област.

Източник: F. Degrange

Преди 11.6 милиона години

Общият прародител на хора и маймуни

Останките на дребен обитател на дървентата, наречен Pliobates cataloniae, показват, че съвременните маймуни произлезли от малки примати, вместо големи, както учените са смятали.

Източник: H. Santiago Druetta

Преди 3,5 милиона години

"Ужасната" птица

Тази южноамериканска хищна птица (Llallawavis scagliai) е с най-пълният от намерените досега скелети. Била е 1.2 метра висока и е използвала своя здрав клюн като брадвичка за лов.