22 октомври 2021
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

30-годишен мъж почти умира, след като си инжектира чай от магически гъби

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 15 януари 2021 в 12:16 70670
Кредит: CC0 Public Domain

Неидентифициран мъж почти умира, след като си е инжектирал самоделен чай от магически гъби. Случаят, публикуван в Journal of the Academy of Consultation-Liaison Psychiatry, съобщава, че мъжът си е инжектирал чая с надеждата да излекува биполярното си разстройство. В интернет пациентът намерил съвет, който твърди, че биполярното разстройство може да се лекува с псилоцибин (активната съставка в психеделичните гъби).

Мъжът, за който се съобщава, че е бил на 30 години, е откаран по спешност в местна болница, след като членовете на семейството са го намерили в дезориентирано състояние. Спешният медицински персонал установява, че освен от дезориентация, пациентът страда и от полиорганна недостатъчност.

Кръвният тест на пациента показва, че Psilocybe cubensis, видът гъби, които той си е инжектирал интравенозно, сега растат в кръвта му“, казват лекарите.

Предишни изследвания показват, че някои халюциногенни съединения могат да помогнат на хората с психични заболявания. Магическите гъби (съдържащи псилоцибин) са само един пример. Но изследователите подчертават, че тези вещества трябва да се прилагат само под ръководството на обучен лекар. Изследванията по отношение на магическите гъби никога не са включвали инжектиране на гъбите във вените - вместо това активната съставка, псилоцибинът, се отделя и прилага.

Психеделичните гъби обикновено се считат за безопасни за рекреационна употреба - те обикновено се варят на чай, консумират се директно или се сушат и натрошават на прах, който може да се постави в друга храна или дори капсули. Поглъщането на гъбените продукти обикновено води до халюцинации и понякога чувство на еуфория или преживявания на излизане извън тялото. Поглъщането на магически гъби може да доведе до лоши "трипове" и понякога хората могат да пострадат, когато объркат отровни с халюциногенните гъби. Но в противен случай те се считат за достатъчно безопасни, дори вече на няколко места в САЩ са легализирали използването им.

При лечението на мъжа, който си е инжектирал собствена смес от чай с гъби, лекарите установяват, че гъбичките са започнали да растат във вените му и това е повлияло неблагоприятно на толкова много части от тялото му. По време на триседмичния престой в болницата на пострадалия мъж лекарите са били принудени да свържат мъжа с апарат за изкуствена белодробна вентилация, да филтрират кръвта и да лекуват пациента с антибиотици и противогъбично лекарство за унищожаване на инфекцията, се казва в доклада. За щастие мъжът се възстановява след продължителното лечение и е изписан от болницата.

Справка:: A "trip" to the ICU: intravenous injection of psilocybin, Journal of the Academy of Consultation-Liaison Psychiatry. DOI: 10.1016/j.jaclp.2020.12.012

Източник: Man nearly dies after injecting magic mushroom tea into his vein, Bob Yirka , Medical Xpress


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.