Ако тази снимка на Сатурн бе направена от Хъбъл, скоро всички щяхме да сме мъртви

Ваня Милева Последна промяна на 14 юни 2022 в 00:01 16016 0

Сатурн
Можете ли да забележите проблема? Кредит: NASA, ESA, and A. Schaller (for STScI) ScienceNature14/Twitter4

От време на време някоя невероятна космическа снимка с малко заблуждаваща информация бързо става популярна.

Сега IFL Science ни обръща внимание на една снимка, която е анонсирана, че показва Сатурн, заснет от космическия телескоп Хъбъл.

Единственият малък проблем е, че ако беше верен надписът към тази снимка, целият живот на Земята вероятно щеше да бъде унищожен, преди да кажете „е, не е ли красиво“.

Разгледайте изображението по-долу и ако не можете да разберете защо, погледнете позицията на Слънцето.

Добре, ето обяснението.

Първо, изображението наистина е публикувано от НАСА, но определено не е заснето от "Хъбъл". Космическият телескоп Хъбъл обикаля на 547 километра  около Земята, заснемайки изображения, също толкова зрелищни, колкото горната снимка на Сатурн, въпреки че като цяло най-добрите изгледи, които е заснел, са били на галактики, отдалечени милиарди светлинни години

Лесно може да се докаже, че горната снимка не е направена от космическия телескоп Хъбъл: ако Слънцето се вижда зад Сатурн, както е отгоре, това  означава, че е направено отвъд орбитата на Сатурн. Ако Хъбъл го е направил, това би означавало, че "Хъбъл" заедно със Земята са изхвърлени на орбита отвъд газовия гигант, което би направило заснемането на изгледи на Сатурн далеч не приоритетно, тъй като нашата планета би „замръзнала до смърт".

Изображението всъщност е концептуално изкуство, публикувано от НАСА, показващо сиянието над южния полюс на Сатурн.

„Сиянието е червено заради излъчването от йонизиран водород“, обяснява НАСА в прессъобщение от 2005 г. „Сиянието е овално, защото светещите газове проследяват линиите на магнитното поле, които се сближават като стесняваща се фуния над магнитните полюси на планетата.

Снимки и съставни изображения на сиянието на Сатурн са заснети както от космическия телескоп Хъбъл, така и от космическата сонда Касини. Те са също толкова зрелищни, с допълнителния бонус, че не подсказват, че сме изхвърлени от орбита.

Източник: If This Photo Of Saturn Was Actually Taken By Hubble, We Would All Soon Be Dead, IFL Science