30 септември 2020

Бактерия се дели по-бързо в космоса, отколкото на Земята

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 март 2016 в 11:25 34540

След като изследвали 48 щама непатогенни микроорганизми, изпратени на Международната космическа станция (МКС), учените установили, че поведението на една бактерия в космоса било различно, отколкото на Земята.

По неизвестни засега причини бактерията Bacillus safensis в космически условия се дели с 60% по-активно.

48-те щама непатогенни микроорганизми, които са били изпратени на МКС, са били взети от повърхностите на паметници, обществени сгради и космически апарати. Учените от Калифорнийския университет открили, че бактерията Bacillus safensis в космоса се дели с 60% по-бързо.

Този вид бактерия за първи път бил открит на космическия апарат от проекта "Mars Exploration Rover" преди старта му през 2004 г. Останалите 47 вида микроорганизми се държали по същия начин, както на Земята.

Условията на МКС били максимално сходни на стайните: поддържала се температура от 22°C, а влажността била около 60%. Основната разлика била силата на притегляне - в космоса бактериите били в условия на безтегловност. Въпреки това учените не са сигурни, че силата на притегляне е определящ фактор за размножаването на бактерията. За да проверят това, те планират да създадат други условия за занесените на МКС микроорганизми и да проведат по-задълбочено изследване.

Източник: ScienceAlert