07 юли 2020

Човекът на Павлов: котки са "обучили" човек да им дава храна (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 април 2017 в 13:05 52030

Две котки са заснети как са "обучили учен" да им носи храна всеки път когато позвънят на звънец. Така някои потребители на Twitter асоциират разпространеното клипче на двете котки с експеримента с кучето на Павлов.

Клипът се споделя масово в социалните мрежи.

Генерално домашните котки предпочитат да прекарват времето си с хората пред това да се хранят и играят с играчки. Това показва скорошно проучване, извършено над 50 котки, от изследователи от Държавния университет на Орегон. Котета, които се държат сдържано, също могат да бъдат предразположени към обвързване с хората чрез подхода на Павлов.

Наблюденията са извършени както върху домашни котки, така и върху такива от приюти. Домашните котки са се включвали в разнообразни връзки с хората, отбелязват изследователите. "Въпреки това все още е разпространено широко вярването, че котките не са социални и подлежащи на обучение. Това вероятно се дължи отчасти на липсата на знания за това какво предпочитат котките и за кое ще бъдат най-мотивирани да работят", отбелязват учените.