20 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Диви прасета в швейцарски зоопарк си мият храната (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 май 2016 в 11:3863483
Снимка: Basel Zoo

Диви прасета, обитаващи зоопарка в Базел, демонстрират учудващо поведение - ако ябълките са чисти, те ги изяждат веднага, но ако са мръсни - ги измиват в потока преди ядене.

Поведението е описано в статия, публикувана в списание Animal Cognition

Такова поведение не е толкова просто. То изисква първо разбиране, че храната е мръсна и второ че тази мръсотия може да се премахне и как.

Нужна е и рядката за животинския свят воля да се отложи възнаграждението и удоволствието от храната, за да стане по-качествена. Досега това поведение е наблюдавано само при някои примати, птици и разбира се прочутата "миеща мечка". Сега са забелязани да измиват храната си и прасетата - дивите свине (Sus scrofa).

Изследовател от Базелската зоологическа градина Таня Дитрих (Tanja Dietrich) и колегите й от Университетския колеж Лондон твърдят, че това е първото докладвано съобщение за подобна способност у прасета. Наблюдава се и при възрастни и при някои млади прасета от групата в швейцарския зоопарк. Когато получат мръсна ябълка, те я пускат във водата на потока, преминаващ през клетката, и я измиват, бутайки я с муцуна. Това е напълно съзнателно поведение. Изследователите съобщават, че ако ябълките са достатъчно чисти, прасетата не губят време с миене, а ги изяждат веднага.

Интересното е да се разбере кое животно е започнало първо в зоологическата градина и как е предало опита си на другите в групата. Но за съжаление авторите нямат информация по този въпрос.

Izalina
31.05 2016 в 10:21 3
"хубавите ябълки прасетата ги ядат" едва ли е случайна приказка :)
glas1996
Рейтинг : -1629
29.05 2016 в 13:37 2
Боже, Боже, в Швейцария свинете по-умни и чистоплътни от нашите в "елита".
Свинщина...