03 декември 2021

Какво ще се случи при битка със светлинни мечове, според физика Мартин Арчър (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 април 2016 в 18:00 84390

Удар на светлинен меч в друг като тези от "Междузвездни войни" ще доведе до експлозия, която моментално се превърне в пара и двамата участници в двубоя, твърди физикът и популяризатор на науката Мартин Арчър (Martin Archer) във видео в своя канал в YouTube.

Този вид оръжие се състои не от светлина, а от гореща плазма, четвъртото основно състояние на материята.

Мечът е нажежен, защото плазмата е много гореща," обяснява Арчър.

"И като се използва удобната формула на Макс Планк, ние можем да разберем точно колко са горещи те."

Ударът между два "лазерни" меча ще създаде експлозия, която веднага ще изпари двамата съперници, а няма да се чува металическото дръмчене във филма.

Червеният меч, предпочитан от злодеите във вселената на Star Wars, работи при 726 градуса по Целзий, в синият, изборът на Анакин Скайуокър - е около 15 пъти по-горещ. Плазмата се ограничава до форма на меч с мощни магнитни полета, които помагат да се балансира налягането на разширяващата се плазма.

Какво се случва, когато два плазмени меча се сблъскат в битка за оцеляване на галактиката?

"Има един основен плазмен процес, наречен магнитно присъединяване (Magnetic reconnection)", обяснява Арчър. "Когато плазма от различни магнитни полета се сблъска, това може да предизвика отделянето на огромно количество енергия."

"Ако има битка с такива мечове, щеше да се случва през цялото време магнитно присъединяване. Така при сблъсъка на два меча, огромни количества гореща плазма ще бъде изхвърляна с експлозивни скорости,и те ще изпарят ръцете, краката и лицето ви."

Магнитно присъединяване. Източник: Wikimedia

Именно процесът на магнитно присъединяване предизвиква слънчевите изригвания. Те се случват, когато линиите на магнитното поле в близост до повърхността на Слънцето бързо се преустройват при този процес. При това "превключване" енергията на магнитното поле силно загрява околните области на слънчевата атмосфера и заредените частици се ускоряват до огромни скорости.

03 декември 2021 в 12:450
Какво е социална екология?
03 декември 2021 в 12:45