23 октомври 2021

Китай стартира пилотирана космическа лаборатория

Стартът на "Тянгун-2" е важна стъпка към изграждане на Китайска космическа станция

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 септември 2016 в 13:02 40931

Китай изстреля своя втора експериментална обитаема космическа лаборатория  "Тянгун-2" ("Небесен дворец-2") с ракетата носител "Чанчжан-2F" ("Великият поход-2F") в четвъртък вечер.

Това е "още една важна стъпка" към изграждането на пилотирана космическа станция около 2020 г.,  твърдят американски космически експерти.

Изстрелването, което се проведе в 22:04 (17:04 българско време) от Центъра за изстрелване на спътници Дзиуцюен в провинция Гансу, се предаваше пряко по Китайската централна телевизия.

Основните задачи на "Тянгун-2" ще бъде да приема пилотирани и товарни космически кораби, тестване на средносрочно пребиваване на астронавти в орбита, презареждане с гориво, както и редица научни и приложни експерименти. "Тянгун-2" ще бъде втората орбитална лаборатория в Китай. Дължината й е 10.4 метра, диаметър -  3.35 м, тегло - 8.6 тона.

Според плановете на китайските учени в средата на октомври, пилотираният космически кораб "Шънджоу-11" ("Свещенна лодка-11") ще докара двама астронавти на станцията "Тянгун-2", където те ще останат до 30 дни, което ще бъде рекордно време в историята на китайските космически изследвания. През април 2017 г. Китай ще изпрати в лабораторията първия китайски товарен кораб "Тянчжоу-1" ("Небесен кораб-1"), който ще достави в лабораторията гориво и други консумативи.

"Стартирането на "Тянгун-2" показва, че Китай остава ангажиран с пилотираните космически полети и с целта си за изграждането на космическа станция в ниска околоземна орбита," - заяви Григорий Кулачки (Gregory Kulacki), старши анализатор и ръководител на китайския проект, базиран в САЩ Union of Concerned Scientists' Global Security Program, съобщи Синхуа.

"И моята надежда е, че Съединените щати и Китай в подходящ момент в бъдеще ще намерят начин да си сътрудничат в мирното изследването на космоса, вместо да се конкурират и да го превръщат в бойно поле."- заяви Кулачки.

Вероятно Кулачки има предвид забраната, въведена през 2011 г. от Конгреса на САЩ, която забранява на НАСА почти всякакви преки взаимодействия с Китай. Китай също бе лишен от участие в Международната космическа станция, главно поради възражения от страна на Съединените щати.

Пешо
16.09 2016 в 14:21 1
САЩ? Сътрудничат ? Ха! Ха! Ха!