Меркурий е тъмен, защото е бил покрит с графит

Наука ОFFNews Последна промяна на 08 март 2016 в 16:24 5960 2

Кредит NASA/JHUAPL/Carnegie Institution of Washington

Планетата Меркурий някога е била с обвивка от графит. Това придава необичайно тъмния цвят на планетата и сега учените мислят, че знаят защо.

Анализирайки данните от космическия кораб на НАСА MESSENGER група изследователи, водени от Патрик Пепловски (Patrick Peplowski,) от университета Джонс Хопкинс, са стигнали до извода, че най-вътрешната планета в Слънчевата система е имала първична кора от графит, по по-късно покрита с вулканична лава.

Констатациите на учените са публикувани в списание Nature Geoscience

Когато Меркурий е бил млад и дори по-горещ от днес, повърхността му е била кипящ хаос от магма. Според авторите графитът е изкристализирал от този магмен океан и образувал първичната кора, чийто останки са под горната повърхност на планетата днес. Сега те са изложени на въздействията на падащите метеорити и така графитът излиза на повърхността, оцветявайки планетата в необичайно тъмен цвят.

Проучването подчертава колко малко знаем за най-малката планета в Слънчевата система, която досега е посетена само от две космически сонди. Това е свят, много по-чужд за нас, отколкото Плутон, въпреки, че е по-близо до нас.

Познанието за тази странна планета може да хвърли светлина върху другите светове, които очакваме да намерим в орбита около други звезди.

Кратерът Башо и тъмната област около него.
Източник: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Carnegie Institution of Washington

Космическият апарат MESSENGER стартира на 3 август 2004 г. от космодрума в Кейп Канаверал и е на орбита около Меркурий от 18 март 2011 г. Сондата се разби на повърхността на Меркурий контролирано на 30 април 2015г.

09.03 2016 в 11:31

Ай заврете си тъпите политически, шеги и коментари там де слънце не огрява... политическите коментари в другата секция, аман от промити мозъци....

08.03 2016 в 21:27

Според мен е тъмна защото е покрита с асфалт. Асфалт икономисан от българските магистрали. Мръсни Соросоиди, чак до Меркурий стигнахте! Няма вече живот на тази земя.
Духвам към Плутон точка.