02 март 2021

Messenger се разби в Меркурий в басейна "Шекспир" (обновена)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 30 април 2015 в 20:26 32960
Последната снимка Снимка: НАСА

От лабораторията Johns Hopkins потвърдиха, че Messenger се е разбил на повърхността на Меркурий, както се очакваше, в 15:26 EDT (22:26 б. вр.), 30 април.

Ръководителите на мисията потвърдиха края на операцията само няколко минути по-късно, в 15:40 (22:40 б. вр.), след като не е открит сигнал от Deep Space Network (DSN) станция на НАСА в Голдстоун, Калифорния, за времето, когато космическият кораб трябваше да излезе от обратната страна на планетата. Това заключение е независимо потвърдено от Radio Science, екип на DSN, който също е наблюдавал за сигнал от Messenger.

"Мисля, че е време да кажа благодаря на всички приятели, семейство и екипа за поддръжка, аз скоро ще се сблъскам (с Меркурий)," - са написали сътрудници на мисията, водещи Twitter дневника от името на Messenger в последните 15-те минути преди очакваното време на падането.

В този район (снимката горе) от повърхността на Меркурий с 3.91 км/сек., космическият кораб Messenger се е сблъскал с повърхността на планетата, създавайки кратер с диаметър 16 м.

Местността, в която е станал ударът се нарича басейн "Шекспир" с диаметър 400 км, разположен в долната лява част на тази снимка, направена от Mercury Dual Imaging System (MDIs) и Mercury Laser Altimeter (MLA) - инструменти на борда на космическия кораб, съобщава НАСА.

Най-високите области са оцветени в червено и са приблизително 3км по-високи от ниско разположените области като дъната на кратерите, оцветени в синьо. Големият кратер вляво на изображението се нарича "Яначек" ("Janacek") с диаметър 48 км. Сблъсъкът в басейна "Шекспир" е бил с гладка равнина, вероятно покрита с отдавна изстинала лава.

Космическият апарат Messenger е първият в орбита на планетата Меркурий, оборудват със седем научни инструменти. За последните четири години от мисията, Messenger е изпратил над 250 000 снимки и обширен набор от данни. Благодарение на тях, учените на направили неочаквани открития за историята и еволюцията на тази най-близка до Слънцето планета.