15 април 2021

НАСА и Blue Origin разработват изкуствена гравитация

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 март 2021 в 00:05 18690
Снимка: NASA

Blue Origin и НАСА са се обединили, за да разработят нова система за изкуствена гравитация в рамките на космически кораб, образуваща се от бързо въртяща се капсула, която генерира центробежна сила като въртележка.

Изглежда, че планът е основно да се намери начин да се създаде в космическия кораб New Shepard на Blue Origin приблизително толкова „гравитация“, колкото е на Луната според прессъобщение на НАСА . Симулираната гравитация ще пресъздаде условия подобни на лунната гравитация, които продължават много по-дълго от мимолетните моменти на безтегловност, преживявани при параболични полети, което улеснява провеждането на експерименти или дори обучението на астронавти в условия на ниска гравитация.

В крайна сметка партньорството ще доведе до подобрен Blue Shepard, който може да върти цялата си капсула 11 пъти в минута, симулирайки гравитационно поле вътре в космическия кораб.

Ракетите на Blue Origin всъщност никога не са напускали орбита, но са преминавали линията на Карман на 100 километра от Земята, която е общоприета като граница, където свършва Земята и започва космоса, отбелязва ExtremeTech. С новия ъпгрейд корабът ще може да осигури усещане на частична гравитация, без да се отдалечава твърде далеч от Земята.

С надежден начин за генериране на подобна на лунната гравитация, НАСА и Blue Origin ще могат по-добре да тестват как ще работят инструментите, които в крайна сметка планират да изпратят на Луната, давайки по-добра представа за това как ще се справят там.

„Едно от постоянните предизвикателства с живота и работата в космоса е намалената гравитация“, заяви в прессъобщението Кристофър Бейкър (Christopher Baker), изпълнителен директор на програмата „Възможности за полети“ на НАСА. „Много системи, предназначени за използване на Земята, просто не работят по същия начин другаде. Широка гама от инструменти, от които се нуждаем за Луната и Марс, биха могли да се тестват при частична гравитация, включително технологии за използване на ресурсите на място, добив на реголит и системи за контрол на околната среда и поддържане на живота".

НАСА, партньор на Blue Origin ще приближи условията на лунната гравитация по-близо до Земята, NASA