НАСА измери за първи път магнитно присъединяване в космоса (видео)

Роса Виктория Муньос Димитрова Последна промяна на 14 май 2016 в 12:05 6016 0

Кредит NASA/Goddard/Conceptual Image Lab

Концепция на художник за четирите космически кораба MMS, които вече са направили повече от 4000 обиколки през границите на магнитното поле на Земята, събирайки данни за неговата динамика.

Космическата мисия Magnetospheric Multiscale (ММС) на НАСА е наблюдавала за първи път явлението магнитно присъединяване, съобщи агенцията.

Мисията Magnetospheric Multiscale е изведена в Космоса на 12 март 2015 година и представлява четири космически апарата, чиято цел е да разберат повече за физичния ефект магнитно присъединяване. То е една от основните движещи сили, които са отговорни за космическата радиация и е ключов фактор, в стремежа ни да разберем как да защитим по - добре бъдещите космически мисии и техния екипаж, докато изследваме все по - далечни светове. Само след няколко месеца в орбита четирите космически апарата са успели за първи път да прелетят през зона, в която се извършва магнитно присъединяване и да дадат много добри данни за анализ на учените.

Доклад за наблюдението е публикуван в списание Science.

Магнитно присъединяване. Източник: NASA/Goddard/Conceptual Image Lab

Много астрономически обекти като планети, звезди и дори черни дупки имат магнитни полета. Тези полета, представени визуално с магнитни линии, обикновено имат форма - такава, каквато сме свикнали да виждаме когато изобразяваме магнитните линии на един магнит. Магнитните линии не съществуват физически, но доста добре ни помагат да си представим процесите в магнитните полета. Считаме, че по тях спираловидно се движат заредени частици като електрони и йони.Понякога, когато противоположни магнитни полета от различни източници се срещнат се освобождава огромно количество енергия. Точно този процес наричаме магнитно присъединяване.

В космоса, въпреки че е дълбок вакуум, е изпълнен с магнитни силови линии. НАСА изследва нашата космическа среда, за да защити техниката и астронавтите при изследването на все по-далечни пространства от нашата планета. Източник: NASA/Goddard/Conceptual Image Lab

Нова статия, излязла на 12 май 2016 година, в списание Science ни дава за първи път информация какво се случва вътре в самото явление магнитно присъединяване.
Изследването показва, че магнитното присъединяване е доминирано от физиката на електроните – по този начин се предоставя важна информация за това какво поддържа енергията на този фундаментален процес в природата.