НАСА откри „движещи се молекули вода“ на Луната (видео)

НаукаOFFNews Последна промяна на 12 март 2019 в 00:00 5220 0

Апаратът на НАСА на орбита около Луната LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter) забеляза „движещите се молекули вода“ на близката страна на Луната. Това може да бъде от голяма полза за бъдещите човешки колонии на Луната.

Учените наблюдават водни молекули, които се движат, когато лунната повърхност се нагрява по време на дневния цикъл на Луната. Преди това изследователите предполагаха, че основният източник на вода - водородните йони от слънчевия вятър - ще бъде прекъснат, когато Земята е между Луната и Слънцето.

Но новото проучване не регистрира никакво намаляване, когато Земята засенчи слънчевия вятър към Луната, което предполага, че може да има по-устойчив източник на вода, незабелязан досега.

Гореща тема

Откритието е описано в статия, публикувана в списание Geophysical Research Letters от изследователи от приложната физическа лаборатория "Джон Хопкинс" и Центъра за космически полети „Годард” на НАСА в Мериленд. Данните бяха събрани от проекта Lyman Alpha Mapping Project (LAMP) на LRO - ултравиолетов спектрограф, построен за картиране на ултралеки вълни с отражение върху лунната повърхност.

"Този нов резултат за лунната вода е важен, гореща тема, тъй като нашата национална космическа програма обръща отново фокуса си към изследванията на Луната ", коментира в сайта на НАСА Курт Ретърфорд (Retherford), главен изследовател на инструмента LAMP от Югозападния изследователски институт в Сан Антонио, Тексас. "Наскоро настроихме светлинния режим на LAMP за измерване на отразените сигнали през лунния ден с по-голяма точност, което ни позволява да следим по-точно къде и колко е водата”.

Формата на водата

Едно новаторско проучване от 2017 г. от Университета Браун предположи, че може да има значителни количества вода в лунните скали. По онова време откритието бе в контраст с консенсусното мнение, че повечето вода на Луната се намира близо до полюсите.

Резултатите от тази година, открити от LAMP, изглежда подчертават, че лунният воден цикъл може да направи водата много по-достъпна за нас по време на бъдещи мисии на Луната, отколкото сме си мислели преди - колкото повече вода има на Луната, толкова по-малко време и ресурси ще са нужни, за да се получи там.

.