07 юли 2020

НАСА представи видео на тестовете на марсоход-миньор (видео)

Роботът е предназначен за добив на полезни изкопаеми в условията на слаба гравитация

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 октомври 2016 в 09:00 28980
Роботът е оборудван с барабани с остриета за събиране на камъни. Снимка: Скриншот от видеото

НАСА представи видео на изпитанията на втората версия на робота RASSOR (Regolith Advanced Surface Systems Operations Robot), предназначен за добив на полезни изкопаеми в условията на слаба гравитация.

Статия за робота е публикувана на сайта агенцията, а видео от изпитванията на робота - на YouTube канала на НАСА.

НАСА продължава да се подготвя за пътуване до Марс, разработвайки технологиияне само за системите на космически кораби и двигателите, необходими, за да стигнем до там. Учените и инженерите на НАСА разработват също и системи с цел овладяване изобилните ресурси, налични в Слънчевата система в подкрепа на тези пионерни мисии.

Мисията за търсене на ценни ресурси може потенциално да започне от Луната в началото на 2020-те. Роботът ще използва инструменти, за да намери елементи в лунната полярна област и да добие например водород, кислород и вода.

Тези ресурси може да се използват като компоненти за синтез на вода, кислород и ракетно гориво, например, за връщане на космически кораби на Земята или полети към за дестинации като Марс и по-далеч в Слънчевата система.

За експлоатацията на мини в условията на слаба гравитация не могат да се използват съществуващите на Земята системи, така че е необходимо принципно ново устройство, което трябва да бъде разработено специално за тази цел. Проектът RASSOR е посветен на разработката на марсоход-миньор, чиято основна задача не е да анализира проби от почвата и реголита, а да събира за последваща преработка.

Устройството, което се разработва от Космическия център Кенеди, RASSOR 2.0, е оборудвано с барабани с ножове, за да събира камъни. Барабаните се въртят в противоположни посоки, което позволява да се събират скални проби дори при слаба гравитация. Представеният робот-миньор ще може да работи 16 часа на денонощие и да се движи по сложен терен и да се връща в работно положение, ако по някаква причина, се обърне.

Той ще може да се движи пет пъти по-бързо от марсохода Curiosity.