28 октомври 2020

НАСА публикува красива снимка на Земята, направена от Луната

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 декември 2015 в 12:03 90690

Красива гледка към Земята от лунната повърхност е заснел космическият апарат Лунар Риконъсънс Орбитър (Lunar Reconnaissance Orbiter), съобщи НАСА.

Апаратът, който е изпратен на Луната, за да проучва възможностите за нейното колонизиране от човечеството, обикаля около нея и така получава страхотна гледка към синята светла точка, която наричаме наш дом.

Снимката е направен на 12 октомври с използването на две различни камери: черно-бяла висококачествена камера с тесен обектив и цветна камера с по-ниска резолюция, но широк обектив. Първата камера предоставя детайлите за изображението, а втората, разбира се, наситени цветове.

Но цялата работа не е просто да направиш две снимки. От НАСА обясняват, че космическият апарат е трябвало да отиде до единия край и след това да се върне, за да успее да улови възможно най-голям ъгъл с тесния обектив. И към това трябва да се вземе предвид, че апаратът изминава за един час около 5,7 километра. След това снимките са били обработени, за да се нагоди движението на Луната и Земята.

На снимката на преден план може да се види лунният кратер Compton, а в центъра й се намира континентът Африка. От НАСА сравняват снимката с тази с космонавта от Аполо Харисън Шмит (Harrison Schmitt), който на 7 декември 1972 година прави снимка на Земята, наречена "Синьото топче".

Новата снимка, направена на 12 октомври от Lunar Reconnaissance Orbiter

Снимката на Харисън Шмит от 1972 година

Ако искате да се върнете назад във времето, можете да разгледате официалната галерия със снимките от всички мисии Lunar Reconnaissance Orbiter, които започват от 1966 година.