25 май 2022

На тази дата "Касини" изпрати сондата "Хюйгенс" към Титан (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 декември 2021 в 00:00 52490
Кредит: NASA

На 24 декември през 2004 г. сондата "Хюйгенс" започна 22-дневното си спускане към най-голямата луна на Сатурн, Титан.

Тя бе изстреляна като част от космическия кораб "Касини" през 1997 г. и заедно те навлязоха в орбита около Сатурн през юни 2004 г. Когато траекториите на космическия кораб и Титан се сближават, "Касини" изхвърла сондата "Хюйгенс", изпращайки я на 22-дневно пътуване към покритата с облаци луна. Тя кацна на 14 януари 2005 г. и изпрати обратно снимки на повърхността на Титан.

Касини остава в орбита около Сатурн до юли 2008 г. Мисията "Касини-Хюйгенс" за изследване на Сатурн и неговите 33 известни луни е резултат от безпрецедентни съвместни усилия между НАСА, Европейската космическа агенция и космическата програма на Италия, струваща 3,3 милиарда долара

През 2017 г. НАСА представи видео, на което може да се види как сондата Хюйгенс се спуска Титан.

Видеото е достъпно на официалния YouTube канал на Лабораторията за реактивни двигатели. Специалисти на агенцията отбелязват, че при създаването на видеото са използвани реални изображения по време на двата часа и половина спускане. Сондата е доставена на Титан със станция "Касини".

Апаратът на Европейската космическа агенция "Хюйгенс" извърши най-далечното кацане, правено някога и единственото кацане на тяло във външната Слънчева система.

"Хюйгенс" направи това спускане на Титан на 14 януари 2005 г.