08 април 2020

На живо: Разговор с астронавти от Международната космическа станция

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 април 2017 в 12:0318980
Трейси Колдуел-Дайсън наблюдава Земята; Снимка: НАСА

На днешния Ден на Земята двама от астронавтите на Международната космическа станция ще участват в публичен уебкаст разговор по различни теми, свързани с планетата. Това ще стане благодарение на онлайн обсерваторията Slooh, като зрителите ще могат покажат свои собствени видеоклипове.

Стан Лав (Stan Love) и Трейси Колдуел Дайсън (Tracy Caldwell Dyson) ще говорят по различни теми като това по какъв начин престоят в космоса е променил гледната им точка за Земята и какво им липсва най-много от планетата докато са на орбита над нея. По време на разговора Slooh ще излъчва клипове от различни хора по света.

Обсерваторията приемаше до 15 април 10-секундни хоризонтални видеоклипове, в които авторите им обясняват какво най-много би им липсвало от Земята, ако отидат в космоса. Има приети клипове от Мадагаскар, Франция, Германия, Канада, Англия, САЩ, Индонезия.

"Надявам се, че това ще бъде едно силно визуално напомняне, че всички ние споделяме една планета", отбелязват от Slooh пред Space.com.

Гледайте на живо днес, в 16.00 ч. българско време, по канала на онлайн обсерваторията Slooh.