05 декември 2022

Напечатаха на 3D-принтер модел на наблюдаемата Вселена (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 октомври 2016 в 12:26 33960

Учени от Кралския колеж в Лондон създадоха модел на наблюдаемата Вселена - по-скоро на реликтовия микровълнов фон - който всеки може да отпечата на 3D принтер, съобщи в прес-релийз учебното заведение.

За резултатите от работата си учените съобщават European Journal of Physics.

Файловете, които могат да се използват за отпечатване на монохромна и цветна версия на проекта, са достъпни за всеки. Може да изтеглите от тук.

За да създадат модел, изследователите използват данните, получени от сателита "Планк", съхранявани в онлайн архив.

Според изследователи разпечатаната Вселена би била полезна за образователни цели, както и за хората с проблеми със зрението, защото тя позволява "да се почувства Вселената".

Космическото микровълново фоново лъчение е топлинно лъчение, което равномерно изпълва Вселената и идва на Земята от всички страни на небесната сфера. Космическото микровълново фоново лъчение възниква в епохата на рекомбинацията и е най-отдалеченият обект, който може да се наблюдава в електромагнитния спектър.