20 септември 2019
  •  Говорят медиците

Несполуките на Роскосмос: За три седмици - три инцидента (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 18 май 2015 в 13:1256763
Снимка: NASA

Напоследък не й върви на Руската космическа агенция - тази пролет е най-неуспешната за цялата й история - през април стана инцидентът с "Прогрес М-27М", а рано в събота, 16 май се случиха две последователни аварии - не успя корекцията на орбитата на Международната космическа станция, а мексиканският комуникационен спътник MexSat-1 бе изгубен от ракетата "Протон-М".

Ако се добавят и неудачите със спътника "Кондор-E", предназначена за Южна Африка, може да се каже, че тези инциденти са симптом за криза в руската космическа индустрия, пише в обобщаваща статия РИА Новости.

Корекцията не се състоя

Скачвайки се към МКС космическият товарен кораб "Прогрес М-26М" е трябвало да увеличи височината на полета на станцията с почти три километра. Но двигателите на кораба не се задействат в очакваното време.

"По предварителни данни, не е имало потвърждение, че вече е възможно да се включат двигателите на "Прогрес М-26М".  Вероятно проблемът е в системата за управление. Повече е трудно да се каже, необходимо е да се проучи телеметричната информация. И след това да се вземе решение за нов опит за коригиране на МКС", - казва източник от Роскосмос.

Проблемът с корекцията на орбитата не влияе върху безопасността на екипажа на станцията, той не участва в операцията, заявява представител на агенцията.

Загубата на мексиканския спътник

Само пет часа след този неуспех, се случва още по сериозен инцидент - мексиканският спътник не се отделя от третата степен на ракетата носител и е изгубен.

Спрени са всички изстрелвания на "Протон" до определяне на причините за неуспеха са заявили от Роскосмос.

Някои медии съобщават, че фрагментите могат да паднат на територията на изток от Байкал. Отровното гориво хептил, използвано в двигателите на всички три степени на ракетата-носител "Протон-М" може да попаднат в атмосферата. Но няма сигнали от местното население за жертви и разрушения в региона.

Това е деградация

Некачествената работа по сглобяването на ракетата "Протон-М", липсата на квалифициран персонал, който работи за ниски заплати, може да доведе до нов инцидент, заявява източник от Роскосмос.

"Системната деградация при производството на родната космическа технология, в частност на ракетата носител "Протон", имаща навремето минимално ниво на аварии, е вече налице", - казва представител на Руската космическа агенция.

гецата 20.05 2015 в 10:49 3
империалистите са виновни
dj@dj.com 19.05 2015 в 23:59 2
Е поне не разбиват совалки с хора
Miklosh 18.05 2015 в 16:27 1
Много лош знак за състоянието на държавата. Очакваше се.

13 септември 2019 в 00:003640