29 октомври 2020

Откриха доказателства за древна битка между подводни чудовища

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 октомври 2016 в 09:00 122931
Нападение на мозазавър. Източник: Рinterest.

Палеонтолози откриха в Канада череп на мезозавър, огромен морски хищник, живял преди около 70 милиона години. Находката хвърля светлина върху жестоките взаимоотношения в древния океан, съобщи Science.

Описанието и констатациите са изнесени на среща на Обществото за палеонтология на гръбначните животни.

Океаните на периода Късна Креда са контролирани от гигантски влечуги, наречени мозазаври. Изследванията на фосилизираното съдържание в червата им показва, че тези хищници не са подбирали жертвите си - от костни риби до по-малки мозазаври.

Дължината на открития череп е около един метър.

Той е принадлежал на представител на вида Mosasaurus missouriensis, достигащ на дължина до шест метра. Под окото му изследователите са намерили следи от ухапване. Раната е започнала да заздравява, но не до край, защото нападателят е оставил в нея зъба си. Изследователи изследвали зъба и заключи, че е принадлежал на мезозавър със сходни размери.

Според учените схватката е била за брачни партньори, а не лов.

Е то и сега в моретата и океаните постоянно някой яде някой друг дълго след изчезването на мезозаврите.